کاندولیزا رایس: ایران خروج آمریکا از خاورمیانه را جشن می‌گیرد-راهبرد معاصر

کاندولیزا رایس: ایران خروج آمریکا از خاورمیانه را جشن می‌گیرد

وزیر خارجه پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری «جورج دابلیو بوش» در یادداشتی نوشت: تهران خروج واشنگتن از خاورمیانه (غرب آسیا) را جشن می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 24
کد خبر: ۲۵۵۳۹۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه پیشین آمریکا در دوران ریاست جمهوری «جورج دابلیو بوش» در یادداشتی در نشریه «فارن افرز» نوشت: چالش آمریکا با همکاری رو به رشد روسیه با چین، ایران و کره شمالی پیچیده شده است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا ادامه داد: این ۴ کشور یک هدف مشترک دارند؛ تضعیف و جایگزینی نظام بین المللی تحت راهبری ایالات متحده که آنها از آن متنفرند. … واشنگتن باید به انزوای روسیه ادامه دهد. اما باید از اعمال تحریم‌های آشکار علیه چین خودداری کند، زیرا این تحریم‌ها بی اثر و معکوس خواهند بود و اقتصاد ایالات متحده را در این فرآیند فلج می‌کنند. در مقابل، تحریم‌های هدفمند ممکن است پیشرفت نظامی و فناوری پکن را حداقل برای مدتی آهسته‌تر کند.

«کاندولیزا رایس» ادعا کرد: آمریکا دیگر هرگز نباید دارایی‌های ایران را آزاد کند.

این مقام پیشین آمریکا افزود: ایالات متحده باید توانایی دفاعی کافی خود را برای کنار زدن اهداف راهبردی چین، روسیه و ایران حفظ کند. جنگ در اوکراین نقاط ضعفی را در پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا آشکار کرده است که باید اصلاح شود. تهران خروج ایالات متحده از خاورمیانه (غرب آسیا) را جشن می‌گیرد. اقتصاد بین الملل ضعیف‌تر می‌شود و رشد ایالات متحده را از بین می‌برد. سران آمریکا باید به مردم یادآوری کنند که ایالات متحده بار‌ها در سال‌های ۱۹۱۷، ۱۹۴۱ و ۲۰۰۱ وارد درگیری شده است. انزوا هرگز پاسخی برای امنیت یا رفاه کشور نبوده است./ مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار